Návody

12.12.2021 12:31
Tvorba skal na kolejišti je velice jednoduché. Dají se použít byt už hotové skály nebo si vyrobit z forem na odlévání. Skály se but natírají nebo stříkají barvou. Poslední možnost je použít potištěný papír imitace skal. Skalý Krajina/skaly/
Tvorba skal
04.12.2021 09:10
Otevřený nákladní vůz od PIKA – náklad uhlí Popis práce:První jsem si vyříznul obdélník z polystyrénu dle rozměru vozu. Poté jsem na vrchní straně namodeloval reliéf nákladu. Pak jsem celý vršek potřel lepidlem a nasypal první vrstvu kamení, frakce 2-4 mm. Druhý den jsem vagón vyložil smršťovací fólií a vložil model do vagónu a rozmístil kamení po modelu. Poté jsem vše zalil lepidlem s vodou. Třetí den jsem vyndal model a otřel přebytečné lepidlo a nechal doschnout. http://www.vlakyzezulka.cz/vozy-g
Otevřený vůz Eaos
03.12.2021 13:48
Schéma zapojení světelného návěstidla RhB a rozparovače vagónů do digitálního rozhraní Massoth.  Semafor je propojený z výhybkou, když není správě nastavena vlaková cesta tak svítí návěstidlo červeně. Návěstidlo  Součástky které jsem použil: Přestavník LGB – 12010 Přepínač signálu – 12070 Výhybkový dekodér – 8156001 Světelné návěstidlo – 51950 Na jeden výhybkový dekodér se dá zapojit dvě výhybky a dvě návěstidla. Kombinace SW3 – SW1 nebo SW2 – SW4. Rozpojovač vagonů Součástky které jsem použil: Přepínač signálu – 12070 Výhybkový dekodér – 8156001 Rozpojovač vagonů – 10560 Světelné návěstidlo 2X  
Schéma zapojení světelného návěstidla a rozparovače vagónů
03.12.2021 13:44
Záložní zdroje pro lokomotivy vybavené digitálním dekodérem. Při provozu, hlavně malých dvounápravových lokomotiv, ve venkovním prostředí, dochází často k výpadku napájení lokomotiv. Projevuje se to, buď trhavou jízdou a nebo úplným zastavením, hlavně na výhybkách. U digitálních lokomotiv, až na některé výjimky, se dá tento nepříjemný jev vyřešit montáží záložního zdroje, který krátkodobé výpadky v napájení lokomotiv nahradí. Je možno použít záložní zdroje přímo od výrobců dekodérů, ale ty nebývají zrovna levné. Jsou sice pro provoz výborné a komfortní, ale dají se nahradit levnou variantou různých kondenzátorů se správnou kapacitou. Jak zapojit kondenzátory na dekodéry, se zpravidla řídíme pokyny výrobce dekodérů. Ale v podstatě se zapojují ne Dec+ a Dec-, někdy taky jako GND. Nastavení dekodéru, aby kondenzátory skutečně při výpadku dodaly potřebnou energii, se také řídíme podle manuálu k danému dekodéru. Některé dekodéry žádné zvláštní nastavení nevyžadují, ale třeba Massoth ano.   Já používám kondenzátory 10000uF a 25V, do větších lokomotiv dám i dva a nebo tři. Připojení kondenzátorů na dekodér, dávám přes malý vypínač, který při programování vypínám, aby kondenzátory zpětně nenarušovaly signál při programování dekodérů. Někdy využívám, hlavně u loko LGB i vypínač který v lokomotivě zůstane zbytečný při ozvučení novým dekodérem. Další návody, jak na záložní zdroje najdete na stránkách MASSOTH WIKI, kde jsou konečně i k dispozici plánky na připojení záložních zdrojů i pro lokomotivy LGB vybaveny originálními dekodéry LGB. Jsou tam i obrázky jak a co udělat a zapojit, takže velmi dobré vodítko. Je tam i návod na výrobu záložního zdroje pro malé lokomotivy, se všemi potřebnými součástkami. Podle návodu jsem si to vyzkoušel a do digitálního lokotraktoru LGB Tm 2/2 jsem to podle těchto pokynů namontoval a funguje to. Autor článku: GKarel
Pomocný zdroj
03.12.2021 11:30
V digitálním režimu kde je použitý dekodér pro 4 výhybky ( Massoth 8156001) se dají výhybky přepínat magnetem (LGB 17010) který je přidělaný  ze spodu na lokomotivě. Aby vše fungovalo tak před výhybku se musí vložit spínací kontakt ( LGB 17100).  Zapojení a programování výhybkového dekodéru to už bylo popsáno jiném článku.  Tím to způsobem jdou ovládat jen výhybky, které jsou připojené na dekodéru SW1 a SW2. Dekodér se propojí se spínacím kontaktem dle fota. Modrý vodič se zapojí na černý puntík na dekodéru  a druhý konec ze zapojí na prostřední svorku na spínacím kontaktu LGB 17100. Žlutý vodič na spínacím kontaktu se zapojí na levou svorku. Druhý konec do dekodéru SW1 na svorku K1 nebo K2 (SW2 na svorku K3 nebo K4) dle potřeby na jakou stranu potřebujete přestavit výhybku. Toto zapojení se hodí na tam kde vlakové soupravy jezdí jedním směrem.
Přepínání výhybek magnetem
Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.