Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Parní lokomotiva řady 310.20 Hrboun
Železniční správa: BBÖ
Provedení: DCC se zvukem dekodér NEM 652, osvětlení dle jízdy
Epocha: II-III
Délka: 248 mm
Modelová velikost: H0 (1:87)
Novinka roku 2024
Detailní informaceParní lokomotiva 310.20 Rakouských spolkových drah.
Model edice!
Pohon na dvou nápravách tendru a přes kardan na všech třech hnacích nápravách lokomotivy.
■ Jemně detailní podvozek
■ Filigránská reprodukce ovládání
■ Ventilový převod parní lokomotivy s NEM jemnými kovovými paprskovými koly
■ Sady kol s větší výškou příruby kol
■ Otevírací dvířka udírny
■ Mnoho samostatně připojených detailů
■ Dodatečně namontovaný generátor kouře
Díky zvýšené hmotnosti vlaků v rychlíkové dopravy, nejvlivnější konstruktér rakouské konstrukce parních lokomotiv Ing. Dr. hc Karl Gölsdorf vyvinul v roce 1906 novou rychlíkovou lokomotivu s uspořádáním kol 1'C2'. Tato, ve srovnání s pacifickým typem populárním v mnoha zemích, byla "obráceným" uspořádáním náprav, což umožnilo pojmout velké stojatý kotel se širokým roštem. Spolu s těžkým čtyřválcovým sdruženým motorem bylo možné vytvořit vysoce výkonnou lokomotivu i přes nízký rakouský limit zatížení nápravy na pouhých 14,5 t. Tato lokomotiva je mnohými železničními nadšenci považována za nejkrásnější parní lokomotivu v Rakousku.
Zatímco prvních 11 motorů bylo dodáno v provedení s mokrou párou, dalších 90 exemplářů tohoto typu bylo uvedeno do provozu jako přehřáté parní lokomotivy řady 310 a kkStB je využívala především na Nordbahn, Franz-Josefsbahn a Westbahn mezi Vídní a Salcburkem. jako kvalitní osobní vlaková doprava.
„Ruské železo“ bylo alternativou k natřeným a natřeným plechům v raných železničních dobách, ale představovalo také estetický prvek. Používal se pouze v okolí lokomotiv s vysokým vyzařováním tepla, jako je obložení kotle a válce.
Černobílé fotografie, které máme k dispozici, naznačují, že obložení "ruským železem" dostaly i lokomotivy řady 310. Tento předpoklad podporují i barevné obrázky. Pokud jde o barevné provedení, černě lakované obložení kouřové komory poskytuje výrazné akcenty. To přispívá k vysoce atraktivnímu vzhledu této neobvyklé konstrukce lokomotivy.
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.