Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Firma PIKO vyrábí další model G velké dieselové lokomotivy, tentokrát řadu BR118, pod katalogovém označením 37570.
Řada V180 od roku 1970 označována jako BR118, byla největší a nejsilnější motorová lokomotiva vyráběna v NDR. Byla to dvoumotorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu a vyráběla se ve dvou verzích. Řada 118.0, 118.1 a 118.5 byly čtyřnápravové, řada 118.2-4, 118.6-8, byly šestinápravové. Šestinápravové verze vznikly z důvodu vysokého nápravového tlaku u čtyřnápravových verzí, tudíž šestinápravové verze mohly zajíždět i na tratě z méně únosným železničním svrškem. Lokomotiva je skříňová se dvěma stanovišti strojvedoucího, lokomotivu poháněly dva naftové dvanáctiválce o různých výkonů. Výhoda takového řešení je dojezd lokomotivy i při poruše jednoho z motorů. Lokomotivy v šestinápravovém provedení se vyráběly v letech 1966-1970 a maximální rychlost byla 120 km/h.
Nasazení lokomotiv, i vzhledem k tomu, že byly vybaveny zařízením k vytápění souprav bylo převážně v osobní dopravě, jak v regionální, tak v dálkové.
Provoz lokomotiv skončil u DB v roce 1995, pouze několik lokomotiv je dodnes provozovaných u soukromých dopravců.
WikipediE otevřená encyklopedie BR118