Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Více než čtvrtina předválečného německého parku elektrických lokomotiv nebyla po skončení druhé světové války použitá k provozu. Stejně jako Říšskoněmecké dráhy ve dvacátých letech i Německé spolkové dráhy v této době zavedly úplně nový rozvrh standardních typů parních, motorových a elektrických lokomotiv. Nejprve bylo vyrobeno pět prototypů s uspořádáním pojezdu Bo-Bo a s různými typy pohonů s některými dalšími rozdíly, ačkoliv v mnoha rozměr šlo o velmi podobné stroje.
Tehdy bylo také jasné, že spojnicový převod už není životaschopný a schůdný u rychlík lokomotiv pro hlavní trat. Alternativou tu byly všechny druhu pohonu náprav. Alsthonova univerzální spojka na 001, Siemensova gumová prstencová spojka na 002 a dvě formy diskového pohonu, a to Brown-Boveri na 003 a Sécheron na 004 a 005. Dalším cílem bylo, aby finální výrobní linka měla co nejvíce standardních součástek. Podíleli se na tom výrobci Henshel, Kraus-Maffeit a Kruoo spolu s elektronickými společnostmi jako například AEG, Brown-Boveri a Siemens-Schuckert. Konečným cílem bylo postavit lokomotivu, která bude všestranná a spolehlivá pokud jde o funkci.
Po rozsáhlých srovnávacích zkušeností bylo prvním výsledkem 200 lokomotiv řady E10 se Siemensovou prstencovou spojkou odpruženo gumou, čtyřmi nosově zavěšenými motory a transformátory při regulaci napětí primární straně transformátorů. Průměr náprav byl 1250 mm. Práce na řadě E10, která slučovala rozsáhlé francouzské, německé a švýcarské zkušenosti, byla ve skutečnosti základem pro další vývoj německých elektrických lokomotiv.
Technické informace:
Typ: Elektrická lokomotiva pro expresní dopravu cestujících
Uspořádání pojezdu: Bo-Bo
Výrobce:
Napájení: stejnosměrný proud o napětí 15 kV a kmitočtu 16 2/3 Hz z vrchního vedení
Pohon a výkon: čtyři stejnosměrné trakční motory namontované na rámu a zavěšené na nápravách o výkonu 3620 kW (49855 k)
Tažný síla na háku: 275 kN
Maximální rychlost: 150 km/h
Celková hmotnost: 85 t
Celková délka: 16490 mm
Rozchod: 1435 mm
Model G:
Firma LGB přišla už v roce 2013 s modrou variantou E10 k.č.: 20720, u tohoto modelu byli použiti nové podvozky s motorem na horu, ale tato varianta nebyla moc spolehlivá . Tak v roce 2014 přišla firma LGB – Märklin s novou zelenou verzi BR 139 k.č: 20755 která bude mít úplně nový podvozek, všechna kola budou poháněny. Hned z výroby bude osazena MZS dekodérem a zvukem.