Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Firma PIKO připravila pro rok 2016 novinku v podobě mohutné šestinápravové dieselové lokomotivy DR 132 přezdívkou Ludmila.
V roce 1970 byly z bývalého Sovětského svazu do NDR dodávány univerzální traťové lokomotivy řady 130. Byly určeny jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu. Pro DR bylo v letech 1970 až 1982 dodáno 873 těchto lokomotiv, přezdívka Ludmila u řady 132 vznikla až po roce 1990. První lokomotivy neměly zařízení na vytápění osobních vlaků a tak se lokomotivy používaly jen v létě. Až v roce 1973 byl výrobce schopen dodat lokomotivy z elektrickým ohřevem pro osobní soupravy. Lokomotiva měla dva třínápravové podvozky a byla konstruována na rychlost 140 km/h, ale rychlost se u různých verzích spíše snižovala na 100 a 120 km/h. Lokomotivu pohání čtyřtaktní vznětový šestnácti válec s elektrickým přenosem výkonu. Motor je přeplňovaný turbodmychadlo o výkonu 3000 koní.
Na našem území jezdily zkušebně dva kusy těchto lokomotiv označené jako T679.2. Trvalé působiště měli v depu Brně-Maloměřice. V provozu na našich tratích se však dlouho neohřály a po čtyřech letech byly na trvalo odstaveny, pro přílišnou atypičnost. Devadesát kusů těchto lokomotiv bylo dodáno také pro Bulharskou železnici, ale nejvíce jich jezdilo na tratích DR. Po sjednocení Německa byly lokomotivy označeny jako DBAG 230, 231 a 232. Po té spousta Ludmil prošlo rekonstrukcí a v provozu jsou do dnes. Vzhledem ke konstrukci a celkové váze téměř sto třicet tun, byla použitelnost lokomotiv omezena pouze na hlavní tratě.
Dnes byla naskladněna novinka diskové lokomotivy, pod přezdívkou Ludmila – PIKO 37580. Je to překrásný model, ale jeho délka dosahuje přes nárazníky úctyhodných 72 cm. Oblouky R1 a výhybky R1 projíždí bez problémů, ale pro tuto lokomotivu je i výhybky R5 malá. Firmy PIKO v G měřítku poprvé připravila model, hned z výroby který má přípravu na kouřový generátor. Také je poprvé přes o okýnka vidět vybavení strojovny v lokomotivě. Model je vybaven bílím a červeným osvětlením, které se mění dle směru jízdy. Do kabiny se musí osvětlení domontovat. Dá se použít osvětlení PIKO 36017. Podvozek má uložené nápravy na ložiskách. Opět v podvozku chybějí uhlíky na sbíraní proudu z kol. Lokomotiva je analogová bez zvuku.